Pokud potřebujete pomůcku dlouhodobě a zvažujete její koupi, existuje možnost nechat si danou pomůcku proplatit pojišťovnou. Ta Vám buď uhradí konkrétní pomůcku od konkrétního dodavatele či v některých případech Vám poskytne pomůcku, která je ve vlastnictví pojišťovny (např. repasované vozíky a lůžka).
Jak a co žádat?
O pomůcku se žádá vždy u Vašeho lékaře, například u praktického lékaře (PRL), nebo u speciality jako je ortoped (ORT), neurolog (NEU), rehabilitační lékař (REH) a podobně. Lékař Vám vypíše poukaz na konkrétní pomůcku s příslušným kódem. Pro některé pomůcky (chodítka, nástavce na toaletu) stačí poukaz. U dražších pomůcek musí Váš lékař odeslat Žádanku o schválení pomůcky reviznímu lékaři ve Vaší pojišťovně.
Jak dlouho to trvá?
Na pomůcky, které není potřeba schvalovat, je potřeba jen vystavit poukaz. S poukazem v ruce můžeme pomůcku objednat a do 2-3 dnů je hotovo.
(Pokud pomůcka podléhá schválení revizního lékaře, trvá celý proces přibližně 1 měsíc, někdy i více.)
Postup po získání poukazu
Poukaz je vždy potřeba podepsat a odevzdat výměnou za pomůcku. Pokud Vám pomůcku schválil revizní lékař, je potřeba mít i žádanku. Pokud je pomůcka cirkulační (lůžko nebo vozíky vám pojišťovna vlastně půjčí) budete při převzetí podepisovat smlouvy. Každý lékař a každá pojišťovna má trochu jiné postupy. Našim klientům s dokumenty vždy pomáháme.
Nejčastější komplikace
Tím, že každá pojišťovna postupuje jinak, stane se, že dokumenty se někde zpozdí. Častějším problémem bývá, že lékař "vytáhne starý katalog ze šuplíku" a napíše tam první kód produktu, který najde. Takový produkt může být nevyhovující, a proto vždy konzultujeme pomůcku s klientem a dodáme příslušný KÓD lékaři, abyste dostali tu pomůcku, kterou potřebujete.
Rádi Vám s žádostí pomůžeme. Vybereme spolu nejdříve vhodný model pomůcky a poradíme Vám co a jak. U všech pomůcek od pojišťovny dokážeme zajistit doručení k vám domů.
Jak a co žádat?
O pomůcku se žádá vždy u Vašeho lékaře, například u praktického lékaře (PRL), nebo u speciality jako je ortoped (ORT), neurolog (NEU), rehabilitační lékař (REH) a podobně. Lékař Vám vypíše poukaz na konkrétní pomůcku s příslušným kódem. Pro některé pomůcky (chodítka, nástavce na toaletu) stačí poukaz. U dražších pomůcek musí Váš lékař odeslat Žádanku o schválení pomůcky reviznímu lékaři ve Vaší pojišťovně.
Jak dlouho to trvá?
Na pomůcky, které není potřeba schvalovat, je potřeba jen vystavit poukaz. S poukazem v ruce můžeme pomůcku objednat a do 2-3 dnů je hotovo.
(Pokud pomůcka podléhá schválení revizního lékaře, trvá celý proces přibližně 1 měsíc, někdy i více.)
Postup po získání poukazu
Poukaz je vždy potřeba podepsat a odevzdat výměnou za pomůcku. Pokud Vám pomůcku schválil revizní lékař, je potřeba mít i žádanku. Pokud je pomůcka cirkulační (lůžko nebo vozíky vám pojišťovna vlastně půjčí) budete při převzetí podepisovat smlouvy. Každý lékař a každá pojišťovna má trochu jiné postupy. Našim klientům s dokumenty vždy pomáháme.
Nejčastější komplikace
Tím, že každá pojišťovna postupuje jinak, stane se, že dokumenty se někde zpozdí. Častějším problémem bývá, že lékař "vytáhne starý katalog ze šuplíku" a napíše tam první kód produktu, který najde. Takový produkt může být nevyhovující, a proto vždy konzultujeme pomůcku s klientem a dodáme příslušný KÓD lékaři, abyste dostali tu pomůcku, kterou potřebujete.
Rádi Vám s žádostí pomůžeme. Vybereme spolu nejdříve vhodný model pomůcky a poradíme Vám co a jak. U všech pomůcek od pojišťovny dokážeme zajistit doručení k vám domů.